De eerste dagen in het mooie Australië

8 september 2013 - Manly Council, Australië

Eindelijk is de grote dag aangebroken, de dag dat we in het vliegtuig stappen op weg naar het mooie Australië. Ik ben al vroeg wakker na een korte nacht want van de zenuwen ging slapen ook nauwelijks. Ik moet nog een soort van opschieten want om 10:00 uur moeten we al weg. Nick is een uurtje naar school gegaan en moet opgehaald worden. Rustig aan rijden we richting Schiphol maar de zenuwen beginnen al aardig op te spelen, 24 uur in een vliegtuig voor iemand met vliegangst is niet niets!

Eenmaal op Schiphol zien we dat sjoerd en zijn ouders al is gearriveerd. Verbazingwekkend gezien het feit dat de familie van der wal zelden op de afgesproken tijd arriveert haha. Ook opa en oma komen ons uitzwaaien, ontzettend lief natuurlijk. Als we iedereen gedag hebben gezegd checken we in. Altijd een spannend moment vind ik, gelukkig is alles in orde en wordt onze bagage afgevoerd. En dan is het moment van afscheid nemen aangebroken. Het blijkt iets moeilijker dan ik had verwacht. Ik laat dan ook wat traantjes evenals de rest van het gezelschap.

De paspoort controle loopt op rolletjes en voordat we t weten zijn we al achter de douane. Hier kopen we nog wat laatste cadeautjes voor inAustralië. We hebben nog genoeg tijd dus lopen we rustig aan naar gate D57. Wanneer we daar aankomen staat het vliegtuig al op ons te wachten. Nog even een laatste berichtje naar iedereen en dan hup het vliegtuig in. Hier ontdekken we hoe krap en oud het vliegtuig is. Nergens was een USB aansluiting te vinden om iets op te laden wat op zich geen overbodige luxe is op zo'n lange vlucht. Ook zitten de stoelen erg krap en stamt de tv uit 1902. Sjoerd is meteen vast besloten om de terugvlucht business Claus te vliegen want dit kan echt niet.

Al binnen een uur wordt al het avond eten voorgeschoteld (16:00 uur smiddags). Heerlijke kip met gebakken aardappeltjes. Wanneer de lichten in het vliegtuig uitgaan is het tijd om te gaan slapen (17:00 s'middags..) We moeten meteen wennen aan de Chinese tijd maar om 5 uur al slapen is geen doen. Om 23:00 uur 's"avonds wanneer wij pas een beetje slaap krijgen gaan ineens alle lichten weer aan en wordt het ontbijt geserveerd. Ik kan je vertellen, dat is heel gek!

Dee overstap is op Bangkok. We hoeven alleen even een rondje over het vliegveld te lopen, door de douane check heen en we mogen het vliegtuig weer in, dit ging op zich best wel snel. De volgende stop is op Taipei. Hier moeten we 11 uur wachten en dit hebben we gedaan op het vliegveld zelf, we waren beide behoorlijk moe dus een tour door de stad hebben we bewaard voor op de terugweg. Hierna moeten we nog 9 uur vliegen voordat we op de eindbestemming zijn. Eenmaal aangekomen op Sydney airport staan er mensen van australian backpackers ons al op te wachten. We worden met een busje opgehaald en naar het hostel gebracht hier slapen we met 4 anderen op een kamer  we zetten onze spullen meer en verrekken we meteen naar het strand. Hier blijven we de rest van de middag en aan het einde van de middag besluiten we nog even de stad in te gaan om een Australische simulant te  kopen.

De volgende dag besluiten we naar Sydney te gaan om de stad eens te verkennen. We hadden van een andere Nederlandse jongen begrepen dat er een Ferry gaat naar Sydney centrum. We nemen deze Ferry en genieten van het prachtige uitzicht op The harmonie bridge and The opera house.  We lopen ontzettend ver Sydney in en het is zo ongelooflijk mooi om dit met eigen ogen te zien!! We drinken een cola en een biertje op Eem terrasje en betalen aan  het einde van het liedje een rekening van 115 dollar. Het is hier overigens overal ontzettend duur! Ook de supermarkten doen daar in mee, maar daarentegen verdien je wel weer een goed salaris. Terug gaan we ook weer met de Ferry en wat is Sydney bij nacht ook prachtig al die lichtjes wauw!

Vanavond is de laatste nacht in dit hostel, wat ik totaaaal niet vervelend vind. Met halve autistische mensen die de hele nacht door op je deur lopen te rammen omdat ze hun sleutel vergeten zijn.. Heerlijk hoor vooral als je je jetlag nog even moet verwerken. En dan ben ik nog niet eens over de badkamer begonnen, wat is dat een ellende zeg. Die wc is zo vies en buiten dat hoor je alles wat erop gebeurd haha. Blij als we morgen bij Sieger en Cathy's zijn :)

1. George en Conny:
    8 september 2013
    He luitjes,
    Dus .......... aangekomen bij Aussies. Eerst maar even bijkomen en dan zeker aan de slag. Want wat ik lees is het daar erg duur.
    Nou ik kan je vertellen wij zitten op Sicilië en daar is de wc en douche het zelfde als bij jullie als ik het zo lees.
    Maar ik ga al zitten wachten op het volgende verslag!

Groetjes van ons
  2. Oma B:
    9 september 2013
    Hoi Pam en Sjoerd

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
    Wat zullen jullie daar veel gaan zien.
    Wat w.c en badkamer is niet leuk,
    maar dan denk je nog eens aan thuis,
    daar is het heel gewoon dat het schoon is ha ha.
    Geniet van al dat moois,en tot de volgende keer.
  3. Yvonne:
    15 september 2013
    Ha dat vind ik fijn om te horen van oma! Gelukkig dat je dan elke dag aan mij kan denken ;) xxx