Home Sweet home

7 april 2014 - Hillegom, Nederland

Het is alweer twee weken geleden dat wij zijn terug gekeerd naar ons eigen kikkerlandje want ja dat is het écht! De reis terug was geweldig, na een vlucht van zo'n 9 uur komen we eindelijk aan in Taiwan. Hier zijn we op de heenweg ook geland alleen toen hadden we maar een tussenstop van 11 uur en zijn we veilig op het vliegveld gebleven. Dit keer hadden we een overnachting in de hoofdstad van Taiwan; Taipei. We waren onwijs benieuwd wat we gingen beleven in dit land. Eigenlijk wisten we niet heel veel van dit land af, behalve dat er een toren staat die zo'n 500 meter hoog is.

Al heel vroeg kwamen we aan op het zeer indrukwekkende vliegveld van Taipei. werkelijk geen enkel persoon sprak ook maar één woord engels. Na het volgen van de horde mensen kwamen uiteindelijk bij de juiste balie uit. hier kregen we weer een extra stempel in ons paspoort en mochten we Taiwan in. Het enige probleem was dat het 4:30 in de morgen was en wij pas om 14:00 mochten inchecken in het hotel. we besloten eerst even een kopje koffie te halen om wakker te worden. Hierna zijn we met de trein en metro naar de stad gegaan waar we de Taipei101 tower gingen beklimmen. na een tijdje wachten mochten we de lift in. Binnen 40 seconden sta je weer stil op de 89e verdieping. met drukkende oren lopen we de lift weer uit en heb je niet door dat je zo ongelooflijk hoog bent. waarneer we bij het raam aankomen lijken normale 'hoge' torens echt ontzettend laag. je voelt zelfs de toren een beetje schommelen door de wind, een heel fijn gevoel was het niet. wetende dat je op 500 meter hoogte staat met nog een paar honderd mensen.. Sjoerd vond het prachtig die hoogte, ik moet eerlijk zeggen het is wel echt echt indrukwekkend wat je allemaal ziet.

Helaas was het buiten niet echt heel warm en gingen we dus nog een rondje in de ondergrondse shopping mall lopen. even na 2 uur liepen we het hotel in Taipei weer binnen. Voordat we naar de stad gingen hadden we alvast onze zware tassen bij het hotel achtergelaten. we vroegen om een late checkout en konden dus de volgende dag pas om 18:00 uitchecken. de aardige vrouw achter de balie gaf ons zomaar gratis een executive room wat inhield dat wij in een prachtige kamer gratis gebruik mochten maken van koffie en thee en in de avonduren gratis gebruik mochten maken van alcohol.. geen idee waarom we dit gratis kregen maar het was een ontzettende luxe. Tijdens een van onze momentjes in de lounge spraken we de piloot van China Airlines. Helaas vloog hij ons niet terug naar Amsterdam.

De volgende avond rond 22:00 vertrok ons vliegtuig weer richting Bankok, dit was gelukkig maar een korte vlucht van zo'n 4 uur. Op Bankok moesten we even tanken en konden we de de rest van de vlucht afmaken richting Amsterdam. Dat waren echt 12 vreselijke uren.. dat zo'n vliegtuig uberhaupt kan blijven zweven snap ik al niet en al helemaaaaal niet met zo'n gewicht in zo'n kist.. maargoed na 12 lange uren kwam nederland in zicht en voor we het wisten waren we weer veilig geland op nederlandse bodem. Ik heb nog net niet de grond gekust haha. de Paspoort controle verliep echt super snel, veel sneller dan verwacht vanwege onze lieftallige president van Amerika, Obama. Niet veel later kwamen we in de bagage hal waar we onze lieve familie zagen staan met een prachtige spandoek; 'Welkom thuis Pamela en Sjoerd!'. Iedereen in tranen natuurlijk, wat ook wel logisch is na thuiskomst van het leukste stel van nederland!

Eenmaal thuis was het huis prachtig mooi versierd met slingers en ballonnen voor onze thuiskomst. Het was onwijs gezellig dat iedereen is langsgekomen, en dan moet ik mijn overgroot opa en oma toch wel even extra in het zonnetje zetten dat zij met hun leeftijd nog helemaal zijn afgereisd naar het pittoreske Hillegom. Het is ontzettend fijn om weer thuis te zijn, schone kleren aan te kunnen doen en heerlijk in onze eigen bedden te kunnen slapen. Maar ook missen we natuurlijk wel de heerlijke zon en het vrije leven in Australië. Al met al hebben wij onwijs genoten van dit prachtige avontuur en hadden wij het voor geen goud willen missen. Ook zijn we allebei jullie lezers onwijs dankbaar voor alle lieve berichtjes en alle steun die wij van jullie hebben gekregen.

We zullen het nooit vergeten <3

1. Oma K:
    8 april 2014
    nu wij waren natuurlijk ook blij , dat jullie weer in dit '' nu koude kikker landje zijn'. Wij hebben genoten van jullie verhalen en nu weer het gewone gangetje .straks studeren en nu werken. liefs Opa en Oma xxxxxxx
  2. Yvonne:
    9 april 2014
    Lieve Pam en Sjoerd, ook van dit laatste verhaal hebben we weer genoten! En natuurlijk hebben we de laatste verhalen al gehoord maar toch is het weer leuk om te lezen! Wat een geluk hebben jullie weer gehad in Taiwan, heerlijk genieten eerst van de stad en daarna in een schitterend hotel. Maar gelukkig konden wij toen aftellen dat we nog maar één nacht moesten wachten tot jullie weer veilig op de grond stonden. Jammer dat je de grond niet gekust hebt Pam, want ik zou het zo hebben kunnen vastleggen. We zagen jullie namelijk landen en het vliegtuig taxieden precies naar de plaats waar wij stonden te kijken op het Panorama dak. Super gaaf was dat. We konden jullie letterlijk toejuichen. Wat was iedereen weer blij om jullie te zien en in de armen te kunnen sluiten na jullie geweldige maanden in Australië. Ook opa en oma Jonker zijn superblij jullie weer te kunnen zien. Oma heeft niet eens geklaagd dat ze weer "uit huis moest". Ze zijn ontzettend gelukkig dat ze dit nog weer mee mochten maken.
    Ja Pam en Sjoerd inmiddels is het "gewone" leventje weer begonnen, maar één ding is zeker deze ervaring neemt niemand meer van jullie af!
    liefs papa en mama xxx